Feel free to Follow Deffny's Blog.. ^__^

Wednesday, December 7, 2011

Berjalan Bersama-Mu


perna nampak lukisan ni sebelum ni..?? Hmmm.,macam perna nampak kan... Yepsss.,before this sya mmg perna Lukis pun tapi yang x cantik... Ini pun x la cantik tlmpau tapi sekurang-kurang nya kemas sikit dari lukisan dalam Blog sya hari tu... sya lukis balik sbb sya mau story lebih sikit pasal lukisan ni... di blog sebelum ni Lukisan sebelum ini sya pernah cakap yang sya akan story lebih detail bout the pic kan... so.,ya here i am m'nunaikan janji gue...hiihih...

Mungkin ada di antara kamu-kamu yang heran knapa juga sya x habis-habis mau story pasal lukisan ni...
Sya terus terang la... Secara peribadinya lukisan ni banyak mendorong sya dalam menjalani kehidupan yang fanah/panah ini...Aisehhh.. ( <-- betul ni tau...)
mungkin kamu cuma melihat ini sebagai sebuah lukisan yang biasa-biasa sja... Well.,ya... Lukisan ni mmg simple sja.. Apalagi kalau pelukis dia ni x la begitu terer melukis...

Let me tell u the whole story about this Drawings... ( sebelum tu... kamu ble play video tu sebelum baca story sya ni.. scroll sampai d bawah jumpa 1 video.. sementara loading u can continue ur reading...kehekkeee...)

Lukisan ni sya lukis bukan tiru / search / save / copy / curi / atau seangkatan dengan nya di mana-mana sumber... Jadi dari mana..???  i Got this picture from God.... Owkey....okeeee.... i know some of u.... memang x akan prcaya apa yang sya cakap.... tapi sya buat semua ni bukan untuk kamu mau percaya atau tidak... i do this just want to thanks God for what He did in my life... He changed me a lot... dulu sya jajal... dulu sya.... bla...bla...blaaa... ( <-- hmmm.,banyak sangat kalau mau hurai part ini perlu 1 minggu mau taip.. :) )

Di mana suatu ketika dulu, belum begitu lama... bulan lalu-lalu sya mengikut 1 camp.. iaitu Transformation Camp .... Di mana sya betul-betul rasa diberkati betul sepanjang camp tu... sepanjang camp tu la juga macam-macam sya dapat... download so many thing from God... :)
1 daripadanya ialah : 
sya akan terangkan apa yang ada dalam picture ni...



oke.,ada lebel dalam picture ni... sya akan terangkan setiap 1...

pertama : pagar buruk yang berwarna coklat hitam itu... pagar tu mempamerkan masa-masa lalu, dosa-dosa lalu, perangai-perangai lalu.. sifat-sifat lalu... Semua yang merujuk kepada sesuatu yang Tuhan tidak berkenaan dan kehendaki dalam kehidupan kita... Di dalam firman Tuhan mengatakan :

Dosa-dosaku pada waktu muda dan pelanggaran-pelanggaranku janganlah Kauingat, tetapi ingatlah kepadaku sesuai dengan kasih setia-Mu, oleh karena kebaikan-Mu, ya TUHAN.

(Mzm 25:7)       

Lalu Ia berkata kepada perempuan itu: "Dosamu telah diampuni
(Luk 7:48)


Kamu memang sudah bersih karena firman yang telah Kukatakan kepadamu.
( Yoh 15:3 )

"Percayalah, hai anak-Ku, dosamu sudah diampuni." (mat 9 : 2)

Tuhan berkata : Tidak perlu lagi menoleh pagar buruk itu (dosa-dosa lama) ... Dosa-dosa mu telah Aku ampuni... 


Kedua : Ada dua jalan yang sya kena pilih.. Jalan lurus dan jalan berliku-liku itu...
Kalau kamu... kamu pilih mana 1...?? 
- mula-mula tu kan sya terfikir untuk lalui jalan yang lurus tu tau... sebab dalam Firman Tuhan selalu menyebut tentang jalan lurus... 


Aku mengajarkan jalan hikmat kepadamu, aku memimpin engkau di jalan yang lurus. (Ams. 4:11)        

Tapi 1 ayat Firman Tuhan ni membuktikan tidak semestinya nampak jalan lurus sja terus mau ikut...


Ada jalan yang disangka orang lurus, tetapi ujungnya menuju maut. 
(Ams. 14:12)

Mau tau kenapa sya yakin betul mau ikut jalan yang berliku tu..?? S'bab Tuhan berkata Aku akan memimpin kau mengharungi setiap liku perjalanan yang berliku itu... S'bab kau tidak akan memerlukan dan akan menjauh dari Aku apabila kau melalui jalan yang lurus itu.. Jalan lurus itu tidak menyulitkan kau dan menghiburkan kau.. dan kau akan melupakan Aku.. tapi Jalan lurus itu menuju ke kebinasaan/maut untuk mu..  

Ketiga : Lelaki yang berjubah putih menghulurkan tangan-Nya.. Dia mau memimpin Budak perempuan itu melalui jalan yang berliku itu...
Siapa lelaki yang berjubah putih itu ..? Dia la Yesus... Penyelamat kita... :)
Siapa budak perempuan itu..? Itu la sya... sya rasa di lahirkan semula setelah menyambut tangan-Nya..

Tuhan sentiasa menyertai, melindungi dan tidak akan meninggalkan... 

Sesungguhnya Aku menyertai engkau dan Aku akan melindungi engkau, ke manapun engkau pergi, dan Aku akan membawa engkau kembali ke negeri ini, sebab Aku tidak akan meninggalkan engkau, melainkan tetap melakukan apa yang Kujanjikan kepadamu."
(kej 28 : 15)


Keempat : Kemuncak bagi jalan yang berliku-liku itu... Tempat itu la yang Tuhan mau sya tujui slepas mengharungi pelbagai rintangan.. Tempat itu x begitu kelihatan dengan jelas.. Apa yang pasti di sna Sungguh indah...


demikianlah firman-Ku yang keluar dari mulut-Ku: ia tidak akan kembali kepada-Ku dengan sia-sia, tetapi ia akan melaksanakan apa yang Kukehendaki, dan akan berhasil dalam apa yang Kusuruhkan kepadanya.
(yes 55 : 11) 



Tetapi kamu ini, kuatkanlah hatimu, jangan lemah semangatmu, karena ada upah bagi usahamu!"
(2Taw. 15:7)        

Tuhan berkata : Suatu saat nanti kamu akan menemui,melihat dan mengalami keindahan itu selama kamu setia berjalan bersama-Ku melalui liku-liku jalan ini..

Lord.. I will Walk with u... :)

Emmmhh... Nah.,ni la story di sebalik lukisan ni... Simple Story but It really Changed me a lot..
Dari lukisan ni juga sya dapat 1 melody & lyrics... Simple song from me to my Savior... :)
feel free to click "play" :)


Sya pasti yang picture tu bukan untuk sya sja tu... tpi ya.... God want me to share to the world... :)


Lord.. Thank You for the forgiveness...
Thank You for being so patient with me..
I'll never leave You anymore...
I choose to cast all my cares upon You because You care for me.
I have faith that You will provide and take care of me, 
in Jesus name Amen..







comments

2 comments:

russ2 said...

bila sa bca ni def..sa tfikir n tsedar yg sya ni sbnarnya jahat..saya berdosa ber'kali2..tp d smping 2 jga sa bfikir yg slama ni sya ikt jlan mana 1 sbnarnya..sbab dlam hdup sa x pnah rasa mcm skrg ni..adakah Tuhan sngaja bg sya mcm ni?

Unknown said...

russ apa mksud ko " x pernah rasa macam skrg ni" ..? yg macam mana tu arh..?
Hmm.,dulu sya pun bgitu la... sya slu suka pilih jalan sndri tau.. sampai la 1 ketika.. Tuhan betul2 mau tunjukkan Jalan Dia sma sya tau...