Feel free to Follow Deffny's Blog.. ^__^

Sunday, December 9, 2012

Sememangnya itu semua akan terjadi

Ya.,for who I am Today...
and I knew it...
Sure...
It will happend someday...
how..? God told me.. : "Deffny be Ready for everything"
And I still remeber the day I answered to God..
: "Yes, God I'm ready for everything as long You are here with me.."

Hmmm.,ya everything Happend for a reason right..?

Begitu la..
adakalanya, saya akui saya tidak memahami ini semua..?
Why me..?
Why this happend to me...??
Waaa.,ikut betul memang saya x mampu untuk hadapi sudah semua ini.. it's too much and too hard for me.. 
This is very painful..
hati ini bertanya dan terus bertanya dari pagi ke malam...
dari malam ke pagi... dari pagi ke malam lagi..... malam ke pagi... pagi ke malam...Lol enough...
begitu banyak sekali perkara yang terjadi saya tidak fahami....

Sometime I'd Blame God...
"God why me..?"
"God why this happend to me..?"
"God I don't understand..?"
"God what can I do..?"
"God I don't want this.."

OOooohh.,ya... 

Saya akui saya adalah manusia yang sangat-sangaattttt  lemah..
Saya seperti suda tidak berdaya lagi untuk semua ini...
Saya cumalah seorang manusia kecil yang tidak tau apa-apa berada di dunia yang luas dan besar ini.. Dunia yang kejam ini...
wait..? hmmm.,Dunia yang kejam or Human yang kejam..??
Ask for yourself...duuh..

Kadang-kadang saya mau saja berteriak di sebuah pulau yang terpencil yang tidak ada sesiapa pun di sana...

Yes.,I want to be Alone.... jauh dari semua ini...
Bukanlah tempat yang saya berada sekarang ni terlalu bising..
Saya bukannya berada di sebuah kota yang pesat pun...lol..

Hmmm.,no..no...no...

It is not about the place... or building....
But em....
people..? Maybe...
Hmmm.,I let you guess...hehe..

Nor la... 

Hmmm.,how to say this...??
It seems like there's nothing right... 
ooouhhh.,God saya bukan mau mengeluh tapi saya suda pun mengeluh...huhu...

Keadaan memang begini.. begitu dan begana..?
emmmm...no no... haisshh.,deff stop play-play..lol..

ya.,I know people will hated....
People will hurt...
People will Blame..
People will ask... Why..? what..? when..? who...? and whatever.... They will never understand...
They will never stop from asking... or blaming.. or whatever... 
Emmm.,ya whatever...
Aiiyaaa.,kelihatan betul stress punya urang oooh kan... sikit-sikit whatever saja yg keluar di fikiran saya...

Hmmm.,yala... memang beginilah kehidupan...

Manusia tidak pernah puas hati..
Manusia tidak pernah berhenti menyalahkan...
Manusia tidak pernah suka..
Manusia tidak pernah fikir apa perasaan sesuatu peribadi...
emmm.,manusia...... manusia.....
Manusia.. manusia.... manusia... dan lama-lama kucing, burung, belalang, belatuk , katak dan arnab pun masuk carta...
Haisshhh.,Otak yang bercelaru suda pasti tidak dapat post sesuatu yang baik...

Owkey...!!

I'll stop here... Yupsss.,Itu lebih baik daripada saya terus merepek x tau apa-apa suda ni...
I just wanna write something here but the end of this... Ni la kejadian...!#$%^&*
My mind and heart is empty...
And I'm Stuck...
I can't Think...
its Empty....
Empty..... and empty..
but not ~forever alone~ owkey...lol...
nanti sya story kamu pasal si urang yang --> Forever Alone..haha..

Ya.,apa-apa pun saya berbalik kepada-Mu "My hero"

He is gentleman... ^__^
Who..?
My only One.. God.. Lord Jesus...
My Hero and My Savior...


I surrender to You Lord Jesus





Tuhan, Saya akan teruskan perjalanan saya bersama Mu...

Seperti mana saya sudah berjanji kepada-Mu suatu ketika dhulu..
Betapa sukar pun...
Saya pasti di setiap langkah saya ada Engkau yang menyertai..
Berikan saya kekuatan itu..
Saya tau.. Engkau tidak akan biarkan saya hadapi ini kalau saya tidak mampu untuk melepasi ini..
Dan Engkau tidak akan membiarkan saya berseorangan melainkan Engkau yang akan sentiasa berada di samping ku.. Sekarang dan selamanya..

Hanya Engkau tempat ku berlindung dan berharap...
Dalam Nama Tuhan Yesus Kristus,
Saya percaya dan berdoa..
~Amen~

comments

No comments: