Feel free to Follow Deffny's Blog.. ^__^

Sunday, July 3, 2011

20 perkara, perbuatan & perangai si lelaki yang tidak macho..?!



Oke.,kali ni tajuk yang agak Hot… (FYI ini bukan pendapat saya seorang k.... pendapat kawan2 perempuan yang sudi memberi pendapat.. )
Dari pandangan & pendapat kawan2 perempuan so dapat lah sya senaraikan apa sebab2 perempuan menjauh atau yang paling slalu kita dengar "sebab-sebab lelaki kena reject" dan ada juga yang menggelar perangai-perangai lelaki yang tidak macho…..
Well.,di sini bukan mau tunjukkan yang perempuan perfect sangat tapi apa salahnya kan kita bahaskan tajuk ni…. Len kali kita bahas kan yang sebaliknya pla...ehehhe…
lagipun boleh juga untuk kaum2 lelaki di luar sana jadikan sebagai panduan… siapa tau kan kamu salah 1 lelaki yang tersenarai dalam senarai ni…
so.,boleh jadikan panduan & ubah dari skarang & x juga mgulangi ksilapan yg sama…. kan…? kan..? Kan..??hehheh...

1. Lelaki yang selekeh ( kuku panjang dan ada hitam2 , rambut x t'urus(tidak b'sikat & x pkai minyak rambut), ada bau2 yang x menyenangkan, baju mcam x kena cuci(gosok) & kasut yang kotor <-- eeiuw.,pasti bau busuk..!)

2. Lelaki yang terrrr'over peramah (nampak ja perempuan msti mau tegur & main mata & senyum2 gaya mengorat.. Semua perempuan la dia kacau… di mana ada prempuan di sna ada dia... eeiiuuwww.,lelaki gini perempuan betul2 x harap..)

3. lelaki yang tahu semua… apa pun dia tau la knun… tentang si Roy.. Tentang si linda.. Tentang semua kawan2… tentang saudara2… tentang kereta keluaran terbaru.. Tentang cerita2 hot… semua perkara lah dia tau.. (dalam bhsa indonesia " sok tau"..)

4. lelaki yang nampak perempuan mengandung berdiri dalam bus.. Tpi buat deeerkk ja.. Buat-buat tidak nampak… (lelaki yang begini adalah lelaki yang paling BIDA a.k.a tidak macho..!!)

5. lelaki yang terrrr'over acting…. Control macho… percakapan terlalu tersusun yang tiba-tiba pandai jdi slang orang smanjung walaupun orang sabah & memang dilahirkan di sabah.
(for exp : "Dah makan ke tu..? " , " I rase-rase" , "I tak nak la"..)

6. lelaki yang suka cakap besar.. Dia cakap dia ada itu.. Ada ini… itu besar… itu banyak… terus semua la dia mau kasi tunjuk & kasitau… dia ble bagi itu.. Ble bagi ini… semua la dia ada... (ooww.,perempuan akan meluat untuk dengar semua tu… tpi kalo yang gila duit mungkin suka la…)

7. lelaki yang pengecut… dalam sms bukan main lagi sms2 dia… tpi bila bjumpa face to face… 1 perkataan pun susah mau keluar dari mulut…. Diam dan terus membisu.. Mau betentang mata pun takut maka dalam sms bukan main lagi arh….

8. lelaki yang tidak peduli perasaan perempuan.. Dia dengan dunia dia shja.. He talk all about guys thing… (for exp : dia telefon hampir 2 jam tpi semua tentang bola… bola… lelaki..lelaki…. Game.. Game…. Bola...bola… lelaki…) Arrghh.,that’s so Boring…!!

9. lelaki yang makan terlalu laju,cepat  A.K.A gelojoh…. Perempuan akan ktakutan bila keluar pgi makan sma lelaki bgini… ( bayangkan order baru sampai.. Baru makan 3 suap… si lelaki suda ksi habis makanan dia…) errhh..??!!

10. lelaki yang suara telampau kuat…. Suara telampau prlahan juga….
(for exp : bayangkan si lelaki yang kuat suara ni b'cerita pasal masalah kewangan dia tym di bank… pasti lah semua orang pun dengar… tidak ka itu sungguh memalukan..? )
(for exp 2 : si lelaki yang sangat prlahan suara ni pla bikin boring sbab bukan semua yang dia cakap kedengaran dengan jelas… apa lagi kalo cerita dia ni cerita yang panjang… ouuhh.,pasti si pendengar akan sesat di tengah cerita.. Takan la banyak kali mau suru ulang pla kan..?!)

11. lelaki yang suka berbunga-bunga.. Pendek kata ada udang di sebalik mee meggi… kalo betul ikhlas cakap terus terang… x perlu pun mau berbunga-bunga sampai si perempuan pun kapanas… ( perempuan tidak suka lelaki yang berbunga-bunga.. Lepas tu bila kena tanya apa sebenarnya bukan pandai mau terus terang…. Arrhhh.,bikin panat & buang masa deh loh…)

12. lelaki yang berat tulang… nampak perempuan / mum dia angkat banyak barang pun masih berpeluk tubuh.. (ouuhh.,not interesting with this kind of guy.. Nampak sangat lelaki jenis begini tidak bertanggungjawab..)

13. lelaki yang cemburu tahap dewa… belum pun kena level sebagai boyfriend suda berani marah-marah… x ble itu la.. X ble ini la… x ble sms lelaki lain la… sekali dia sendiri pun buat perkara yang sama juga…. ( get a life……!!!)

14. lelaki  yang perasan hensem maka bagus kalo hensem… yakin-yakin bha kunun hensem… pantang nampak perempuan mau mengorat terus-terusan tanpa kira tempat dan keadaan ( di tempat ramai orang dan tmpat yg x sesuai pun mau mengorat..) (aiyoo.,perempuan nampak llki gitu llki murahan ooo..)

15. lelaki yang tidak akan menerima teguran tidak kira siapa pun… walaupun teguran tu baik untuk diri dia.. Kira-kira mcam lelaki yang kuat melawan & Egois... ( for exp : si ibu cakap : 'jangan lagi ko pg kawan2 sma yang samseng… jangan lagi merokok.." terus si lelaki ni cakap : " suka hati sya la mau buat apa… bukan juga urusan kamu") ermm…,not good…… eee...oouuh.. NO..! and for sure...!! lelaki yang merokok & kaki botol x disukai prempuan.... x.. x.. no.. no..

16. lelaki yang bawa prempuan keluar makan atau tgo wayang… tapi bila masa untuk membayar… pura-pura b'telefon / b'sms.. Pendek kata enggan mengeluarkan duit & berat sja tangan tu mau keluarkan dompet.. (perempuan akan cop kamu sebagai si lelaki kedekut… ingat..!!)

17. lelaki yang sudah membuat kesalahan ttpi berat mulut mengucapkan kata maaf, sorry atau tolong adalah lelaki yang betul-betul tidak disenangi oleh kaum perempuan/wanita..

18. lelaki yang kelihatan serius dan garang juga ditakuti perempuan…
(for exp :  walaupun perempuan tu sudah senyum dia langsung x senyum pun.. Buat muka yang control macho berabis knun la…) sebenarnya, x salah senyum sikit jangan pla melebih2 sampai main mata segala k…

19. Lelaki yang datang lambat…. (apalagi kalo si perempuan ni suda lama menunggu… memang kamu akan dicop lelaki tidak menepati janji dan tidak boleh diharap…)

20. Lelaki yang suka bergaduh & perasan kuat… ( for exp : sikit-sikit cakap : " sya tumbuk tu baru tau..!!" ) heeyy.,wahai lelaki perempuan tidak suka keganasan oke… !


WAAaaa.,akhirnya siaplah 20 perkara yang membuatkan si lelaki kelihatan tidak macho dan perkara itu membuat si perempuan/wanita menjauh…
so.,kalau-kalau ada siapa-siapa lelaki yang baca ni dan terasa… Sorry lah k…
ini bukan bertujuan mau memburuk-burukkan  kaum lelaki… Cuma mungkin ada perkara bukan semua perempuan tu berani cakap depan2 si lelaki kan..
So.,inilah hasil yang saya dapat setelah beberapa perempuan2 ditemu bual...kehekekkeee…
so.,wahai lelaki jangan lagi ulang perkara yang ada tersenarai di atas k… jadikan ini panduan… untuk kebaikan juga kan…
jangan pula kamu ulang dan ulang perkara2 yang tersenarai di atas… bila si perempuan menjauh.. Gigit jari la kejadian si lelaki nanti….
k.,la sya mau minta maaf juga kalau bahasa sya terlalu kasar.. Ada yang sya copy and paste ja pendapat2 si kawan2 ni..ehheheheee….
Emmm., maybe nanti kita kupas pla tentang prangai lelaki yang si perempuan suka & ble buat si prempuan jatuh cinta…
see u in my nx blog… Tattaaaa.. ^__^
comments

8 comments:

Keno said...

Huhuhu... terkena batang idung oo.. hahahahahah

Unknown said...

terkena ka zeno..?? no brapa..?hehekkeke...

Dickson said...

sy rasa 1 pun x yg kena ma sy nie..hahahha..(bru nie ayat pun ada sudah dlm senarai kan deff.hahaha) tp sy kna juga yg no 19. tp lambat bersebab bh. pompuan pun harus paham juga kan..

Keno said...

sa terkena yang numbur 9... makan laju. hahaha... sa akui sa mmg laju mkn tp xlah tlalu gelojoh. sampai sa pun kdg2 ndak perasan habis sudah makanan.. lajukah sa makan yg kita diting hari tu? wakakakaka... sudah jd kebiasaan dari kicil bah.kalu di rumah lagilah laju... Tapi kalau di kadai makan tpaksa kontrol lah kan... hahahaha..dan mmg cara mau elak. berenti kijap crita2.. trus sambung mkn. hehehe

Anonymous said...

hm...tak semua lelaki macam tu...tapi kebanyakan kena dengan komen kamu. Jangan terlalu memilih, nanti tak kedapatan....haha

Unknown said...

keno : jgan telampau laju la.... nti c prmpuan kna tinggal kreta api...hahaha

Unknown said...

anonymous : hmm.,actually ni bukan dari pendapat 1 prempuan ja... ini ialah dari pendapat2 kawan2 perempuan yg sudi bagi pendapat.... bukan tujuan mau mengutuk / kasi buruk2 si lelaki tpi sometime llki bukan sedar pun kan prgai buruk yg dia orang buat... so.,why not kan pndapat & pndangan prempuan2 ni ble jadikan panduan juga... takan la.. prgai2 buruk tu di ulang and di amalkan juga kan... ?? ^__^

ashteru said...

Btul3x...... Sy skong atas pndpt ko nii
tp kn np aq mc blum jg dpt gf??? huhu (Confuse)