Feel free to Follow Deffny's Blog.. ^__^

Thursday, January 5, 2012

Isu Nur Amalina Che Bakri - Terjawab..!!

Hmmm.,familiar betul dengan tajuk tu kan..??
Ya.,sya nampak banyak betul cerita-cerita. komen & juga maki hamun tentang Nur Amalina ni di laman-laman sosial...
Kebetulan lagi masa tgo berita Tv3 jam 8 semalam... Ada juga isu Nur Amalina...
So.,ya tertarik juga la hati sya untuk mengetahui lebih lanjut..
Yala.,hairan la.. kenapa ramai betul orang-orang yang suka hati sja memaki hamun & menghina dia di Blog, di Facebook..??

Seperti yang kita tau sebelum ni Nur Amalina Che Bakri adalah pelajar SPM yang paling cemerlang pada tahun 2005 dengan memperoleh 17 A1... <---Waa.,bangga oowh kalau dapat macam tu.. mengharumkan nama keluarga, sekolah juga negeri & negara kan..?? Tapi kenapa sekarang dengan sewenang-wenangnya orang-orang mencaci & memaki hamun..?? Hanya kerana picture-picture dia ini..???

Ini gambar lama Nur Amalina..

Di bawah ni pic-pic terbaru Nur Amalina...





Hmmm.,So how you think..??? Rasa mau memaki juga..???
Plssss la... So what..?? si Amalina pun manusia biasa juga... Kenapa perlu mau memaki..?? Setiap orang akan berubah.. ada yang berubah kepada lebih baik.. ada juga sebaliknya... itu dari diri masing-masing kan.. Yang mau kecoh & mau maki hamun pasal orang berubah buat apa..??? 

Oke-oke... sya bukannya mau memihak sesiapa pun... Tapi ni pendapat sya sendiri.. Perlu kah kita mau judge orang lain..?? Diri sendiri bukannya perfect pun... daripada sibuk mau maki hamun orang bagus perbetulkan dulu diri sendiri kan.. kan..?? sebab memaki orang tu bagus ka..?? Nah.,di sana suda awal-awal silap... Kalau betul la rasa diri tu lebih baik... dan rasa si Amalina ni buat silap... Bha.,bagi la nasihat yang bagus-bagus kan.. x perlu pun sampai menghina, membenci & memaki orang ikut sedap mulut sja....aiyooo dunia sekarang ni... Yang buruk berabis diberi perhatian... kalau yang baik-baik kena buat Deeehhhh ja... Orang berubah sja pun kecoh & maki habis-habisan... pelik betul la..


Nur Amalina suda mengharumkan nama negara kita tau... itu kita kena ingat.. Lagi satu dia pgi jauh-jauh di luar negara tu untuk study... Bukan pun dia pgi untuk bersuka-suka & berhibur sja.. Berita Tv3 semalam tu juga membuktikan yang dia terus cemerlang dalam bidang pengajian perubatan malah menerbitkan beberapa kajiannya.. 

See..??? Yang penting dia x lupa tujuan dia pgi sana... terpulang la dia mau berubah jadi merah,kuning hijau rambut ka botak ka..? Mau buka tudung ka..? Mau pakai seluar panjang, pendek, berlubang ka..?? mau pegang tangan, peluk lelaki..???  So What..?? Suka hati dia la... itu hal dia.. itu diri dia... itu urusan dia dengan pencipta... x perlu sibuk-sibuk mau maki & hina orang... Am I right..?
No need to judge other people la... semua orang sama sja.. Nobody's perfect pun.. Kalau betul x suka / rasa dia silap.. tegur sja cara yang baik la... k.,la... tiba-tiba pla sya Emo ni pasal si Amalina... Apa-apa pun ingat la.. Ada pepatah yang mengatakan " Jangan Tahi mata orang kau nampak... Tapi tahi mata sendiri yang lebih besar tidak nampak " ..LOL.. <--Adakah pepepatah melayu mcm tu..?Harhaarar... 
Kalau ada terkasar bahasa i'm so sorry... Huhu..
~Peace No War~ *__^
comments

5 comments:

Shazara said...

ha ah, tak baik kutuk.. tapi jangan sampai tak kisah.. tak bole cakap 'tu hal dia, tu urusan dia , tak bole masuk campur..'

jangaan, takkan nak diam je? kita patut sama2 doakan dia.. dalam Islam kita kena ambil berat soal saudara2 kita.. jangan terima konsep individualisme (hanya mementingkan diri dan tak perlu sibuk hal orang), tu semua hanya akan memecah belahkan Islam..

Semoga Allah bagi petunjuk pada kita semua.. Alhamdulillah masih ada yang mempertahankan kak Amalina daripada kutukan, tapi jangan sampai tak kisah ye.. saya rasa perkataan 'so whaat?' tu macam mean sangat, seolah-olah kita membiarkan agama kita dicemari.. kita kena jaga maruah sesama muslim untuk menjaga kesucian agama kita.. wallahu'Alam..

Shazara said...

saya tujukan comment tu untuk yang seagama dengan kak Amalina ye :)
untuk yang lain, baguslah kalau dapat menghargai jasanya pada negara.. terbaaik la korang !

Charlton said...

I completely agree with you.

In this world nowadays, a lot of people prefer to see the bad side of others, instead of the good side.

At least she's not being a prostitute or some sort.

Anyway, great post! :)

Unknown said...

- Shazara : hmmm.,first... Hmm.,mgkin dalam post ni ada penggunaan ayat yg agak kasar... I'm sorry for that... sebenarnya " so what " means... yala..pasal apa yg dia buat tu... Kalau kita suda bagi nasihat & teguran dia tetap dia.. dia tetap dgn kdn & apa yg dia nk buat tu... thats the word belong to.. " So what " Apa lg yg mampu kita buat kan.? Just pray for her la kn... Sbab kutuk-kutuk bukan dapat ubah apa-apa pun... So.,ya kita hanya lakukan apa yang termampu.. lebih dari tu kita serahkan pada Dia... <-- sya bukan seagama Amalina tpi sya rasa itu sama juga sebagai sesama manusia..
~~peace~~ TQ for the comment Shazara...

Unknown said...

- Charlton thanks for agreed.. i just write what i feel bout it... Thanks For comment... :)